субота, 4 вересня 2021 р.

Для турботливих батьків

 

Знання  та  навички, якими  має володіти дитина шести років, щоб спокійно, без проблем, без шкоди для психічного та фізичного здоров’я    адаптуватися  до школи

*кожен ранок чистить зуби, завжди миє руки перед тим, як сісти до столу;

 *допомагає вдома по господарству (миє посуд, прибирає ліжко, накриває на стіл);

*може сама собі приготувати бутерброд, вдягнутися по погоді, зав’язати шнурки і шарф;

*вміє самостійно утримувати увагу досить тривалий час (15-20 хвилин) під час читання вголос, малювання, гри;  *здатна управляти своїми бажаннями (не їсть перед їжею цукерки, хоча вони і лежать на видному місці; не вередує, коли дорослі щось заборонили);

*вміє поводитися за столом (правильно сидить, акуратно їсть);

*має більш-менш стійкі інтереси (прослуховування музики, малювання, заняття мовами, конструювання, ліплення з пластиліну);

*вміє поводитися в суспільстві (не перебиває старших, без нагадування проявляє ввічливість, використовуючи «будь ласка», «дякую», «до побачення» та ін.);

 *дотримується певного режиму дня*ставить питання і завжди вислуховує відповіді;

*прибирає за собою іграшки після гри, альбом після малювання, книжки після читання,-

*дитина упевнено володіє олівцем, ножицями; уміє правильно визначати «вище - нижче, вперед - назад, зліва – справа»; може правильно перенести в зошит простий графічний узор, фігуру; вміє знаходити схожість і відмінності різних предметів при порівнянні, уміє правильно об'єднувати предмети в групи за загальними істотними ознаками; дитина здатна утримувати увагу на виконуваній роботі протягом 15-20 хвилин; має розвинену довільну пам'ять.

* має уявлення про сезонні явища природи; знає поширені назви тварин, рослин;

* знає свою домашню адресу, прізвище, ім'я, по батькові батьків.

*говорить українською мовою; * вміє відповідати на питання і задавати їх;

*правильно вимовляє всі звуки мови і розрізняє їх на слух;

 * уміє знаходити слова з певним звуком; визначати місце звуку в слові;

* вміє самостійно складати речення з 3-4 слів, передавати зміст простих літературних текстів; * вміє складати розповіді по картинці.

* називає числа до 10  в прямому і зворотному порядку;

 * цифри 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; *назви поточного місяця, днів тижня;

*співвідносить цифру і число предметів; вміє складати з декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру; *орієнтується на аркуші паперу в клітинку.

Рекомендаціями для турботливих  батьків ( як  батьки можуть допомогти дитині у підготовці до школи)

Корисні поради: 1.Займайтеся з дитиною систематично. Тривалість занять не повинна перевищувати 20 хвилин в день. Проводьте їх у вигляді гри.

2. Під час занять будьте терплячі, не лайте і не карайте малюка за допущені помилки, допомагайте йому їх виправити, частіше хваліть його.

3.Ступінь складності завдань потрібно поступово збільшувати. Привчайте дитину виконувати роботу до кінця, акуратно, правильно.

Ігри на розвиток дрібної   моторики: 1.Сортування за кольором, формою, розміром дрібних предметів (намистинок, ґудзиків), сортування різного насіння (можна пінцетом).

2. Чіпляння прищепок, нанизування бусин або порізаних трубочок для коктейлів.

3. Аплікації з піску на змащеному клеєм аркуші.

4. Наклеювання подрібненого кольорового паперу у вигляді мозаїки.

Ігри на розвиток уваги та пам’яті:

1. Дорослий називає різні слова, дитина плескає у долоні (або присідає), коли чує назву тварини (рослини, меблів тощо)

2. Дитина запам’ятовує порядок дрібних предметів на столі. Відвертається, а дорослий змінює порядок. Малюк повинен розкласти предмети у попередньому порядку.

3. Розфарбувати другу половинку картинки, як розфарбована перша.

3.Вказати, що змінилося у зачісці, одязі і т.п. друзів після того,як той, хто водить, відвернувся

4.Знайти в оточуючих предметах трикутник, коло, прямокутник тощо.

5. У тексті газети закреслити букви а (т, м, о…)

6. Викласти із сірників фігуру за зразком (зразок, після того, як дитина роздивилась, закрити). 7. Дорослий (або дитина) описує предмет, не називаючи його. Треба відгадати цей предмет.

Ігри на розвиток фонематичного слуху:

1. Дитина плескає в долоні, коли чує вказаний дорослим звук.

2. Дорослий називає слово без останнього звуку, дитина вимовляє слово повністю

3. Дорослий промовляє «ланцюжок» складів, дитина називає зайвий (на-на-на-па-на)

Ігри на розвиток мовлення: 1. Скажи навпаки: чорний-білий, солодкий-гіркий

2.Дорослий читає вірш (речення), дитина закінчує рядок, додавши потрібне слово.

3.Треба знайти зайве слово: чоботи, валянки, босоніжки, шнурки, туфлі (тощо).

4.«Великий-маленький»: хліб-хлібчик, бик-бичок, книжка-книжечка…Якомога більше і правильно розмовляйте з дитиною.

Немає коментарів:

Дописати коментар